Suzuki GT750

Suzuki GT750 był chłodzonym wodą, trzycylindrowym, dwusuwowym motocyklem produkowanym przez Suzuki w latach 1971–1977. Był to pierwszy japoński motocykl z silnikiem chłodzonym cieczą. Society of Automotive Engineers of Japan, obejmuje Suzuki GT750 z 1971 roku jako jeden z 240 punktów orientacyjnych japońskiej technologii motoryzacyjnej.

Prototypowy Suzuki GT750 został pokazany na siedemnastych Tokyo Motor Show w październiku 1970 r. Zaprezentowany w Japonii we wrześniu 1971 r. Jako sportowy tourer (GT oznaczający Grand Tourismo). Został opracowany na podstawie Suzuki T500 z dodatkowym cylindrem i chłodzeniem cieczą. Sprzedawany jako Le Mans w USA i Kanadzie, był nazywany „Kettle” w Wielkiej Brytanii, „Water Bottle” w Australii i „Water Buffalo” w Stanach Zjednoczonych. GT750 był ciężki, przy wadze 550 funtów, z dwucylindrowym trzycylindrowym silnikiem o pojemności 739 cm3, o średnicy 70 mm i skoku 64 mm. Miał pięciobiegową skrzynię biegów i układ wydechowy trzy na cztery.

Pierwszy rok modelowy (1972), GT750J, miał dwustronny, podwójnie prowadzony, przedni hamulec bębnowy 200 mm. Tylny, mniejszy –  180 mm. Układ rur łączących wydech (ECTS), który łączył lewy i prawy wydech razem, został zaprojektowany w celu zwiększenia niskiego momentu obrotowego. Gaźniki (trzy sztuki) to Mikuni typu 32 mm, a moc wyjściowa wynosiła 67 KM przy 6500 obr./min. Uwzględniono również SRIS (Suzuki Recycle Injection System) Suzuki, który był metodą obniżania widocznego dymu spalinowego poprzez zbieranie i spalanie resztkowego oleju / gazu leżącego na dnie komór korbowych. 

Niestety, jak w przypadku wszystkich innych dużych dwusuwów późnych lat siedemdziesiątych, GT750 padł ofiarą zaostrzenia przepisów dotyczących emisji i konkurencji ze strony rozwoju technicznego czterosuwowych motocykli.